Marketing and Communication Management for Fragrances & Cosmetics

Denne masteruddannelse dækker teknologi, organisation, kommunikation og marketingværktøjer, der bruges i luksusparfume- og kosmetikindustrien, med fokus på de nyeste teknologier, herunder virale platforme, online blogs, magasiner, sociale medier og eksklusive samarbejder med influencere for at engagere forbrugere og interessenter.

De studerende vil udforske markedet og få en grundig forståelse af branchens vigtigste karakteristika og aktiver, dens segmenter, nicher og forbrugergrupper, og hvordan man tiltrækker dem ved at kommunikere luksusdrømmen.

Kommunikations- og innovationsledelse er afgørende for at styrke og implementere reklamekampagner, kommunikationsplaner og salgskampagner gennem de mest hensigtsmæssige kanaler, der afspejler et brands vision eller profil. De har en strategisk rolle i lanceringen af en parfume eller et kosmetisk produkt og kan afgøre dets succes. De studerende vil planlægge og styre præsentationer, events, kalendere/planer for sociale medier og PR-aktiviteter og aktivt bruge de nyeste mediekanaler som influencer- og content marketing.

Kontakt os for mere info

Fokus

  • Innovations- og transformationsprocesser
  • Ledelses- og marketingstrategier for parfumeindustrien, ATL/BTL.
  • Trendanalyse og historiefortælling
  • Bæredygtighed og miljøvenlige produktionsprocesser
  • Visuel kommunikation

Masteruddannelser i parfume og kosmetik tilbydes inden for følgende specialiseringer:

  1. Marketing and communication management for fragrances & cosmetics
  2. Fragrances and cosmetics brand management and licensing
  3. Olfactory experience management for the luxury industry
  4. Product management for fragrances and cosmetics

Karrieremuligheder: innovations- og transformationsmanager, event- og social media manager, PR- og kommunikationsmanager, social media planner, KOL- og influence manager.

Har du brug for vejledning?