Fashion Design
Dette kursus undersøger de vigtigste aspekter af illustration og grafisk design, herunder undersøgelse af form, farve, mønsterkonstruktion og drapering, samt en nøje analyse af teknikker til fremstilling af beklædningsgenstande. Med et solidt grundlag inden for mode introduceres deltagerne til mange aspekter af branchen, ikke kun til grundlæggende principper som f.eks. brandidentitet, positionering og markedsføring, men også til fortolkningen af modekunst og modehåndværk, produktion, detailhandel, forbrugervaner og tendenser.
I det sidste år arbejder deltagerne som selvstændige fagfolk, og med den løbende støtte fra et team af brancheeksperter fra fakultetet opfordres de til at deltage i internationale modekonkurrencer i løbet af kurset. Ved en afsluttende dimissionsbegivenhed eller et modeshow præsenteres kollektioner eller porteføljer for et udvalgt publikum af førende modeeksperter, journalister, bloggere, designere og headhuntere – en unik oplevelse, der åbner op for netværks- og karrieremuligheder i branchen.
Fokus
- Tegning og illustration af mode (2D, 3D)
- Skæring og konstruktion
- Visuel kommunikation og professionelle præsentationsevner
- Digitale designteknikker
- Analyse af tekstiler og materialer
- Professionel designportefølje og endelig kollektion
- Markedsføring og forretningspraksis i modebranchen
- Analyse og strategier for moderne mode
- Luksushistorie og mærkearv
- Metode til designforskning
Karrieremuligheder: modedesigner, modeillustrator, mønstermager, trendspotter/coolhunter, kostumedesigner
Erfaring fra flere skoler
Istituto Marangoni Milano giver studerende på den treårige uddannelse i modedesign mulighed for at få international erfaring ved at tilbringe det første år i Milano eller Firenze og derefter afslutte deres studier (andet eller tredje år) på skoler i London eller Paris. Studerende, der gennemfører programmerne i Paris og London, vil få en BA (Hons) grad, der er valideret af Manchester Metropolitan University.