Fashion Design
Bacheloruddannelsen i modedesign giver de studerende værktøjer til at skabe tøj- og tilbehørskollektioner, udvikle strategier og markedsføringsplaner for modevirksomheder og få erfaring med produktudvikling.
Uddannelsen giver et overblik over modens dynamiske og globale kontekst og forbereder de studerende på en kreativ og mangfoldig professionel rolle.
Programmet lægger vægt på research, konceptudvikling og projektarbejde for at styrke kreativitet, innovation og håndværk, hvilket fører til skabelsen af en komplet kollektion. Metoden omfatter undervisning, workshops, laboratorier, boot camps og praktikophold.
Fokus
- Udvikle en omfattende forståelse af modedesignprocessen, fra research og koncept til slutprodukt, herunder prognoser, skitser, mønsterfremstilling og prototyper.
- Lær at vælge passende materialer og indkøbe dem effektivt for at opfylde design- og produktionskrav og sikre kvalitets- og bæredygtighedsstandarder.
- Opnå evnen til at analysere modetrends og foretage markedsundersøgelser for at skabe relevante og innovative designs og udvikle en merchandising-plan.
- Beherske digitale værktøjer og teknikker, som f.eks. computerstøttet design, digital tegning og illustration.
Karrieremuligheder: Modedesigner, modeentreprenør, kreativ direktør, mode- og luksusmanager/konsulent, modeproduktudvikler.
Det første år tilbydes også som et etårigt program
Domus Academys etårige program henvender sig til internationale studerende, som ønsker at tilbringe et år på campus i Milano sammen med studerende fra hele verden. Du studerer det første år af bacheloruddannelsen, og når du har gennemført kurserne, får du et certifikat. Du kan også vælge at fortsætte dine studier.
Har du brug for mere information?
Specialisering: Tekstil- og tilbehørsdesign
Dette spor fokuserer på integrationen af kreative og etiske overvejelser i modedesign, både inden for tøj og tilbehør. De studerende lærer at kombinere æstetik med bæredygtighed og at fremstille produkter, der både er visuelt tiltalende og miljømæssigt ansvarlige.
Når uddannelsen er afsluttet, vil de studerende have tilegnet sig principperne for bæredygtigt og etisk design, brugen af miljøvenlige materialer og socialt ansvarlige produktionsmetoder til at designe bevidste og moderne mode- og tilbehørskollektioner.
Specialisering: Fashion and Luxury Brand Management
Denne specialisering fokuserer på mode- og luksusvirksomheder for at fortolke ny forbrugeradfærd og udvikle strategier og marketingplaner. De studerende lærer at gennemføre markeds- og dataanalyser for at identificere forbrugerpræferencer, øge brandbevidstheden, udvikle forretningsplaner og demonstrere teamledelse, alt sammen med det formål at drive brandvækst og opnå kommerciel succes i modebranchen.
Når du har afsluttet uddannelsen, vil du være i stand til at designe og implementere strategier til at styre livscyklussen og forsyningskæden for mode- og luksusprodukter med fokus på at forbedre kundeoplevelsen og øge salget gennem markedsindsigt, dataanalyse og strategisk planlægning.
Specialisering: Produktudvikling inden for mode
Dette specialiserede spor understreger produktudviklingens rolle og samarbejdet med den kreative ledelse om at omdanne designkoncepter til markedsklare produkter og definere merchandising-strategier for at udvikle langsigtede produktionsplaner.
Efter uddannelsen vil de studerende opnå ekspertise i alle faser af produktudviklingen og tilegne sig tekniske færdigheder i at føre tilsyn med prototyper og prøver, udvælge og indkøbe materialer og sikre kvalitet og bæredygtighed i design og produktion.