Graphic Design and Art Direction

Bacheloruddannelsen introducerer de studerende til en verden af nye medier og kommunikation og kombinerer den akademiske metode med eksperimentering i de kreative laboratorier.

Eleverne lærer at styre projekter ved hjælp af teknikker og sprog inden for grafisk design, reklame, digital udgivelse, digitale medier, 3D og motion graphics og leverer reelle og effektive projekter til virksomheder og organisationer. Man kan vælge mellem tre specialiseringer; brand design, kreativ ledelse og visuelt/grafisk design, læs mere nedenfor.

Fokus

  • Udforskning af tværfaglige metoder.
  • Forsker, definerer strategier og skaber innovationer.
  • Eksperimentere med opgaver i den virkelige verden med førende internationale partnere

Karrieremuligheder: art director, tekstforfatter, grafisk designer, webdesigner, branddesigner, redaktionel designer, designer til detailhandel og udstillinger, emballagedesigner, illustrator, visuel designer.

Det første år tilbydes også som et etårigt program – Certificate in Graphic Design

NABA’s etårige program er rettet mod internationale studerende, der ønsker at tilbringe et år på NABA’s campus i Milano eller Rom sammen med studerende fra hele verden. Du læser det første år af bacheloruddannelsen, og når du har afsluttet kurserne, får du et certifikat fra NABA. Du kan også vælge at fortsætte dine studier.

Vil du vide mere om programmerne?

Læs grafisk design og art direction i Milano.

Du kan vælge mellem tre forskellige specialiseringer:

Specialisering: brand design

Kurset i brand design uddyber brandkommunikation og udvider de studerendes ekspertise inden for design og innovation af strategisk og visuel branding gennem hele den digitale udvikling med fokus på emballage, detaildesign og forbrugeroplevelser.

De generelle kommunikationsevner udvikles i stigende grad, med særlig fokus på brand-enheder. Specialiseringen begynder med design af et varemærkes visuelle identitet og fortsætter med at forbedre og promovere det ved at tilbyde en strategisk integreret tilgang, der tager hensyn til virksomhedens værdier, mission og tone of voice samt dens kultur og sprog.

Grafisk design og kunstnerisk ledelse 2

Specialisering: kreativ ledelse

Kurset i kreativ ledelse omhandler en komplet kommunikationskampagne (både online og offline) og tager sig af dens design og implementering, integrerer udtryksfuldt sprog og muligheder ved hjælp af teknikker og medier, der er i overensstemmelse med målgruppens mål og engagement.

Specialiseringen har til formål at forberede de studerende til at blive kreative instruktører/ AD’er i reklamebranchen samt i multimedie- og sociale miljøer, samtidig med at de får organisatoriske færdigheder til den kreative proces og konfrontationen med de forskellige fagfolk, der er involveret i den audiovisuelle produktion.

De studerende har mulighed for at tilegne sig og udvikle ekspertise inden for analyse og design af innovative formater med en stærk konceptuel og visuel effekt.

Grafisk design og kunstnerisk ledelse 3

Specialisering: visuelt/grafisk design

Teknisk ekspertise inden for grafisk og eksperimentel visualisering udvikles gennem design og produktion af immersive/immersive projekter med stærk visuel effekt og høj grad af engagement.

Ved at udforske det moderne udtryksmæssige scenarie vil de studerende på kurset i visuelt design definere deres tilgang til at undersøge og udarbejde originalt indhold og æstetik ved hjælp af forskellige sprog og teknikker (illustration, digital animation, fotografi) for at identificere en personlig stilistisk signatur, der kan anvendes til forfatterprojekter og centrale kommunikationsprojekter i moderne kulturelle sammenhænge.

Kontakt os for yderligere oplysninger