Product Management for Fragrances and Cosmetics

Dette etårige program dækker teknologi, organisation og økonomi i produktionen af dufte og kosmetik og lærer, hvordan man håndterer forretningsspørgsmål, samtidig med at man reagerer på markedsændringer og produktinnovationer og de nyeste tendenser i branchen.

Deltagerne vil opdage de bedste strategier til at optimere produktion, markedsføring, distribution og fremstilling i luksusduft- og skønhedsmærker og blive introduceret til vigtige økonomiske resultatindikatorer. De vil møde alle aspekter fra forskning og udvikling til kommunikation, når de lancerer nye parfumer eller skønhedsprodukter, analysere forskellige markedssegmenter og fordybe sig i de nyeste teknikker inden for produktpræsentation, marketing, distribution, detail- og webkommunikation samt olfaktorisk marketing.

Kurset vil give et overblik over det grundlæggende inden for parfume, ingredienser og blandingsprocesser og -teknikker med specifikke laboratorieaktiviteter til duftoplevelser. Deltagerne vil få en forståelse af, hvordan ingredienserne forarbejdes til et slutprodukt ved at observere hvert trin fra præproduktion til postproduktionsprocesser såsom markedsføring og emballering.
Kontakt os for mere information

Fokus

  • Parfume og kosmetiks historie, vision, udvikling og trends.
  • Markedets sammensætning og segmentering
  • Grundlæggende om forretningsdrift og produktstyring inden for parfume og kosmetik.
  • Markedsintroduktion – lancering af nye produkter
  • Vigtige aspekter af sourcing, markedsføring og visuel præsentation.
  • Strategier for kommunikation og produktledelse

Karrierer: produktchefer, brand managers, key account managers, retail beauty managers.

Har du brug for vejledning?