Fashion Styling and Visual Merchandising

Programmet er workshopbaseret og understøttes af seminarer, forelæsninger, tutorials og feltarbejde. Fagfolk fra industrien, programlederen og projektledere vil vejlede dig gennem individuel coaching og mentoring. Kombinationen af akkrediterede kurser og virkelige professionelle projekter giver de studerende mulighed for at bygge videre på deres akademiske fundament og samtidig få værdifuld erhvervserfaring, der er direkte anvendelig i deres fremtidige karriere.

Dette program kan læses som en kandidatgrad på 11 måneder eller som en dobbelt kandidatgrad på 14 måneder.

Masteruddannelsen i Fashion Styling & Visual Merchandising kombinerer rollerne som visuel merchandiser og modestylist for at skabe en ny professionel profil: den visuelle brandkommunikator i modebranchen, hvis arbejdsområde omfatter lookbooks, reklamekampagner, redaktionelle artikler, hjemmesider, sociale medier og multisensoriske butikskoncepter.

Du lærer at formidle en modekollektions brandværdier og identitet gennem stærk billedbaseret historiefortælling og visuelle marketingstrategier til vindues- og butiksdisplays.

Fokus på

  • Kommunikation af forretningsplaner og virksomheder
  • Kommunikation af brands og deres værdier

Karrieremuligheder: visuel kommunikation af modebrands, modestylist, visual merchandiser, udstillingsdesigner, arrangør af modeshows, brand- og kommunikationsstrateg, iværksætter, assistent for berømtheder.

Har du brug for vejledning?